Labcon (Group One), z unikalnym na skalę Polski poziomem kompetencji digitalowych do budowania własnego contentu na platformach typu YouTube, czy Facebook odpowiada za kampanię dla Maybelline New York (L’Oreal). Marka po raz pierwszy w Polsce prowadzi działania marketingowe w całości oparte o budowanie własnych treści na kanale YouTube, czemu towarzyszą aktywacje w mediach społecznościowych. Efektem współpracy Labcon i L’Oreal jest autorski serial emitowany na oficjalnym kanale YouTube Maybelline New York z udziałem Margaret oraz topowych YouTuberek, nie tylko ze świata beauty, mody i makijażu.
W składzie serialowej ekipy Make Up in the City obok Margaret występują Beksy – Ola i Nadia z drugiego w Polsce kobiecego kanału z milionem subskrybcji, Ola „Olciiak”, topowa fashionistka oraz Wiki z kanału „Tofiki”. W tajniki make-upu, triki i trendy prosto z Nowego Jorku, wprowadza dziewczyny Jarosław Jóźwin, oficjalny makijażysta marki Maybelline New York. Za strategię mediową i zakup mediów cyfrowych odpowiada Value Media.
Labcon to jedyna agencja w Polsce ze światowym poziomem doświadczenia w budowaniu strategii contentowej na kanały typu YouTube. Ogromnie cieszą nas efekty współpracy – to dopiero początek długofalowych działań, a mamy już 20 000 subskrybentów serialu. Dzięki kompetencjom Marty Łysiak wykraczamy poza dotychczasowe schematy myślenia
o reklamie i szukamy bardziej autentycznych sposobów komunikacji marki z konsumentami, uczymy się tego jak badać zapotrzebowanie i co może zostać fajnie skonsumowane.
W serialu marka Maybelline New York w naturalny sposób staje się osią komunikacji. Młode dziewczyny mogą dowiedzieć się wszystkiego o profesjonalnym makijażu w lekkiej
i atrakcyjnej dla nich formie przy użyciu różnych produktów marki. Konsumentki oglądają przygotowania scenicznego makijażu Margaret, towarzyszą jej w przygotowaniach na wesele czy festiwal, czy podglądają jak Beksy szykują się na wieczór panieński. W wakacyjnej serii dziewczyny wychodzą na miasto – nagrywamy m.in. na dachu w słynnym The View
w Warszawie, a są też odcinki na wodzie w wake parku. Wszystko co widzimy w serialu to wynik partnerskiej współpracy i rzetelnego budowania kompleksowej strategii contentowej
z Labcon -– mówi Sylwia Rosik, Group Product Manager Maybelline New York, L’Oreal.
Ten serial to odpowiedź na poszukiwania młodych dziewczyn – nastolatek i dwudziestolatek. Jego tematykę i formę opieramy na statystykach z YouTube. Mieszamy profesjonalizm
i dobrą zabawę, tworząc coś, czego jeszcze nie było na polskim YouTube. Nie chcieliśmy tworzyć kolejnego, sztywnego poradnika. Zależało nam na tym, aby powstało coś lekkiego,
z przymrużeniem oka. Nie boimy się wyjść z makijażem na zewnątrz, czy zrobić go
w nietypowej formie i otoczeniu. Wakacyjna wersja serialu jest zrobiona z duża dozą humoru, a przy tym nie brakuje w niej merytorycznych porad i odkryć modowych. Dzięki naszym rekomendacjom L’Oreal po raz pierwszy na tak wielką skalę opiera wszystkie aktywacje w internecie o własne treści, które powstają w interakcji z użytkownikami. Seria wakacyjna różni się od pierwszej, co pokazuje, że historie w oparciu o własne treści można budować długofalowo i systematycznie, wykraczając poza ramy jednej kampanii – mówi Marta Łysiak, Managing Director Labcon.
W ramach zaplanowanej na dwa lata współpracy z L’Oreal Labcon odpowiada za kompleksowy consulting przy budowaniu całościowej strategii w obszarze digitalu kampanii Make up in the City – media, social media oraz budowę kanału na YouTube; przy budowie contentu (w tym doborze formatów) oraz nagraniach i montażu. Labcon jest agencją wiodącą w projekcie czuwającą nad realizacją strategii, sprawującą nadzór nad produkcją
i odpowiadającą za kontakt z influencerami.
Labcon – nowoczesne podejście do contentu w Polsce
Labcon, najmłodsza ze spółek Group One, oferuje Klientom kompleksowy consulting, strategię i realizację, z uwzględnieniem całego planu mediowego, w którego budowaniu uczestniczy na każdym etapie. Firmę wyróżnia całościowe podejście do długofalowego, systematycznego procesu powstawania narracji i tworzenie tzw. adaptive content, który jest budowany w drodze interakcji z użytkownikiem, w oparciu o weryfikację i analizę informacji zwrotnych. Labcon stawia na wykorzystanie najnowszych technologii jak np. face recognition, który pozwala na mierzenie zadowolenia z komunikatu po mimice twarzy. Istotnym składnikiem kompetencji Labcon jest strona analityczna – badanie insightów, wszystkiego, co dzieje się z contentem, co działa, a co nie działa, a także scheduling, czyli dostosowywanie formatów i częstotliwości oraz niezwykle precyzyjny dobór grup docelowych. Wreszcie prawdziwie jakościowy, a nie czysto zasięgowy dobór influencerów. Wszystko po to, by kontent, który dostarcza marka odpowiadał na rzeczywiste potrzeby i był autentycznie angażujący, a marka mogła komunikować się lepiej, łatwiej i szybciej.
Marta Łysiak, która tworzy Labcon dołączyła do Value Media w marcu tego roku. Od 2008 roku była związana z Google, przez ostatnie 3 lata pełniła funkcję CEE Strategic Partner Manager w londyńskim oddziale YouTube. W Wielkiej Brytanii, topowym dla komunikacji digital i e-commerce rynku w Europie, współpracowała z największymi YouTuberami
i doradzała kluczowym klientom Google jak budować kontent i komunikować się z widownią YouTube w naszym regionie. Była zaangażowana w projekty m.in. dla Nestle, Avon, L'Oreal, Unilever, ING, Millennium, Allegro, Asos, BBC, Tymbark.
Premiera nowych odcinków w każdą środę o godz. 16:00
Facebook: Link do strony artykułu: https://wm2.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/labcon-realizuje-pierwsza-w-polsce-kampanie-contentowa-marki-maybelline-na-kanale-youtube-wlasnie-ruszyla-wakacyjna-edycja-serialu-make-up-in-the-city-z-udzialem-margaret-i-gwiazd-polskiego-youtube-a